OBCHODNÍ PODMÍNKY DATONA PRO PRODUKTY DATONA (R4, SBS, LITE)
 
společnosti DATONA, s.r.o. IČO: 27222233, se sídlem Praha 4 - Záběhlice, Severovýchodní I 1461/54, PSČ 14100, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 105589 (dále jen „Provozovatel“), upravující podmínky poskytování softwarových informačních a pokladních systémů „Datona“ (dále jen „Systém“)
(dále jen „Obchodní podmínky“)
 
1. KLÍČOVÉ POJMY
 

Aplikace DATONA

softwarový klient, který je instalovaný v Zařízení u Zákazníka, a jehož prostřednictvím se Koncoví uživatelé připojují k Back Office, ukládají data a další obsah do Back Office, případně si v Zařízení zobrazují obsah z Back Office.

Back Office

software hostovaný na serveru Provozovatele poskytovaný v režimu „software as a service“, který ukládá a dále zpracovává data vkládaná do Systému a prostřednictvím k tomu určeného uživatelského rozhraní (GUI) umožňuje Zákazníkovi k těmto datům přistupovat a spravovat je.

Doplňkové služby

další služby poskytované na základě individuální dohody Provozovatelem ve vztahu k Systému, jejichž aktuální nabídka je uvedena na Webu Provozovatele.

Implementace

činnosti vedoucí k zprovoznění Produktů DATONA u Zákazníka. Tyto činnosti zahrnují zpravidla studii proveditelnosti, vytvoření projektové dokumentace obsahující postup a prováděcí termíny, instalaci, konverzi dat z původního systému, nastavení Produktů DATONA podmínkám Zákazníka a zaškolení pracovníků, pokud se Zákazník s Provozovatelem nedohodnou jinak.

Instalace

uvedení Produktu DATONA u Zákazníka do stavu, kdy je Produkt DATONA schopný plnit funkce popsané v uživatelské dokumentaci, základní proškolení a předvedení produktu Zákazníkovi, pokud se Zákazník s Provozovatelem nedohodnou jinak.

Koncový uživatel

koncový uživatel Zařízení a Systému.

Licence

oprávnění k užití Produktu DATONA poskytnuté Provozovatelem Zákazníkovi za podmínek uvedených ve Smlouvě.

Produkty DATONA

pro účely těchto Obchodních podmínek jsou to následující Systémy Provozovatele: DATONA R4, SBS (SBS-X např. SBS-3) a LITE.

Provozovatel

společnost DATONA, s.r.o. IČO: 27222233, se sídlem Praha 4 - Záběhlice, Severovýchodní I 1461/54, PSČ 14100, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 105589

Smlouva

smlouva mezi Zákazníkem a Provozovatelem ohledně poskytování Systému a souvisejících služeb uzavřená postupem dle těchto Obchodních podmínek

Systém

softwarový informační a pokladní systém Provozovatele zahrnující mimo jiné Back Office a Aplikaci DATONA; Systém zahrnuje i jeho případné pozdější verze, updaty nebo upgrady Systému nebo jeho částí.

TaskTracker

ticketovací portál dostupný z www.tasktracker.cz v režimu „software as a service“ provozovaný Provozovatelem zpřístupněný Zákazníkovi na základě Smlouvy pro účely využívání technické podpory Provozovatele ve vztahu k Systému.

Web Provozovatele

webové stránky dostupné na www.datona.cz.

Zákazník

fyzická nebo právnická osoba (podnikatel), která uzavřela Smlouvu s Provozovatelem.

Zařízení

pokladny, tablety příp. jiná podobná koncová zařízení Zákazníka, prostřednictvím kterých Koncoví uživatelé užívají Systém.

Helpdesk DATONA

Je systém, který umožňuje zákazníkům nahlásit incidenty, žádat o změny či vznést dotaz. Helpdesk DATONA je možné kontaktovat prostřednictvím systému TaskTracker, telefonicky na čísle 602 229 962 nebo emailem: support@datona.cz.

 
2. PŘEDMĚT OBCHODNÍCH PODMÍNEK
1.1. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“) podmínky poskytování Systému zákazníkům Provozovatele (dále jen „Zákazníci“).
1.2. Provozovatel poskytuje Systém Zákazníkům na základě smlouvy uzavřené postupem dle těchto Obchodních podmínek (dále jen „Smlouva“). Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy od okamžiku jejího uzavření. Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat pouze písemně, taková odchylná ujednání jsou potom součástí Smlouvy a mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.
1.3. Obchodní podmínky upravují pouze případy, kdy je Smlouva uzavírána se Zákazníkem – fyzickou nebo právnickou osobou, která jedná při uzavírání Smlouvy a užívání Systému v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (tj. jako podnikatel). Provozovatel neposkytuje Systém spotřebitelům. 
 
2. PŘEDMĚT OBCHODNÍCH PODMÍNEK
2.1. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“) podmínky poskytování Systému Zákazníkům.
2.2. Provozovatel poskytuje Systém Zákazníkům na základě Smlouvy. Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy od okamžiku jejího uzavření. Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat pouze písemně, taková odchylná ujednání jsou potom součástí Smlouvy a mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.
2.3. Obchodní podmínky upravují pouze případy, kdy je Smlouva uzavírána se Zákazníkem – fyzickou nebo právnickou osobou, která jedná při uzavírání Smlouvy a užívání Systému v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (tj. jako podnikatel). Provozovatel neposkytuje Systém spotřebitelům. 
 
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. K uzavření Smlouvy dochází na základě písemné objednávky (dále jen „Objednávka“), a to v okamžiku, kdy se na jejím obsahu Provozovatel i Zákazník shodnou a písemně si to potvrdí.
3.2. Odsouhlasení Objednávky se změnami nebo výhradami, byť nepodstatnými, není přijetím Objednávky, ale novým návrhem Objednávky; Provozovatel a Zákazník se musí na těchto změnách nebo výhradách písemně shodnout.
3.3. Provozovatel si vyhrazuje právo jednání o Objednávce kdykoliv přerušit nebo ukončit, ustanovení § 1729 a § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku se nepoužijí.
3.4. Pokud při sjednávání a uzavírání Smlouvy za Zákazníka jedná jiná osoba, musí k tomu tato osoba být oprávněna, zejména musí být v potřebném rozsahu svéprávná a mít oprávnění za Zákazníka sjednat a uzavřít Smlouvu (dále jen „Pověřená osoba“). Odsouhlasením Objednávky Pověřená osoba stvrzuje, že má veškerá potřebná zmocnění a oprávnění k tomu, aby takto za Zákazníka jednala. Pověřená osoba není smluvní stranou Smlouvy, tou je vždy pouze Zákazník.
3.5. Odsouhlasením Objednávky Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami včetně všech jejich příloh a že s jejich zněním souhlasí, a že se seznámil s dokumentem „Informace o zpracování osobních údajů“ Provozovatele. 
3.6. Práva a povinnosti Provozovatele a Zákazníka, které nejsou výslovně sjednány v Objednávce, se řídí těmito Obchodními podmínkami.
 
4. ÚČET ZÁKAZNÍKA
4.1. Na základě uzavření Smlouvy zřídí Provozovatel Zákazníkovi instanci Produktu DATONA a uživatelský účet, prostřednictvím kterého mu bude umožněno přistupovat k Back Office, spravovat v něm data a přístupy k Systému a dále účet v  TaskTracker (dále souhrnně jen „Účet“).
4.2. Účet náleží vždy jednomu Zákazníkovi – podnikateli (fyzické nebo právnické osobě) s vlastním IČO (případně jiným podobným identifikátorem přidělovaným v zahraničí). Zákazník může mít vždy pouze jeden Účet.
4.3. Za správnost a aktuálnost veškerých údajů uvedených v Účtu odpovídá Zákazník. Při jakékoli jejich změně je Zákazník povinen údaje bez zbytečného odkladu aktualizovat. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli vzniklou škodu, pokud jsou údaje o Zákazníkovi v Účtu nesprávné či nepřesné, nebo poruší svoji povinnost údaje aktualizovat.
4.4. Pro přístup do Účtu je třeba spustit Aplikaci DATONA, (pokud je nutné tak) aktivovat stanici na Zařízení prostřednictvím Helpdesku DATONA a správně zadat přihlašovací údaje Zákazníka. Zákazník je povinen své přihlašovací údaje, stejně jako Aplikaci DATONA náležitě chránit a zabránit jakékoli neoprávněné osobě v neoprávněném přístupu k přístupovým údajům. Zákazník odpovídá za újmu, která vznikne nedostatečnou ochranou jeho přihlašovacích údajů. V případě podezření z prozrazení přístupových údajů či jejich zneužití musí Zákazník bez zbytečného odkladu své přístupové údaje změnit. 
4.5. Zákazník je oprávněn v rámci Účtu zřizovat podúčty pro své zaměstnance nebo jiné osoby, které k Systému přistupují z pověření Zákazníka (dále jen „Koncoví uživatelé“). Objednávka může stanovit maximální počet Koncových uživatelů. Užívání Systému ze strany Koncových uživatelů je však stále užíváním Systému ze strany Zákazníka. Zákazník musí docílit toho, aby užívání Systému prostřednictvím Koncových uživatelů bylo vždy v souladu s těmito Obchodními podmínkami.
4.6. Zákazník nese plnou odpovědnost za aktivitu probíhající na jeho Účtu, nehledě na to, zda ji činí Zákazník, Koncoví uživatelé, jiná osoba Zákazníkem pověřená či jiná třetí osoba. Zákazník není oprávněn umožnit prostřednictvím Účtu přístup k Systému třetím osobám, ani osobám, které Systém nemusí využívat za účelem plnění jejich povinností vůči Zákazníkovi jménem a na účet Zákazníka. 
4.7. Provozovatel neodpovídá za újmu, která vznikne v důsledku neautorizovaného přístupu na Účet třetí osobou v důsledku nedodržení povinností Zákazníka vyplývajících z těchto Obchodních podmínek.
 
5. ZPŘÍSTUPNĚNÍ SYSTÉMU
5.1. Provozovatel zpřístupní Systém Zákazníkovi ve lhůtě a způsobem sjednanými v Objednávce. Zpřístupnění zahrnuje vždy:
5.1.1. zřízení Účtu a poskytnutí přístupu k Back Office prostřednictvím Aplikace DATONA,
5.1.2. poskytnutí Aplikace DATONA k instalaci do Zařízení Zákazníka, nebo, pokud je dohodnuto, že Provozovatel provede instalaci Aplikace DATONA do Zařízení Zákazníka, provedením této instalace; 
5.1.3. prostřednictvím Aplikace DATONA bude Zákazníkovi (resp. Koncovým uživatelům) umožněno připojovat se k Back Office a ukládat, případně prohlížet prostřednictvím Aplikace DATONA data v Back Office.
5.2. K řádnému užívání Systému je potřeba mj. k tomu určené a kompatibilní Zařízení. Pokud není sjednáno jinak, Provozovatel Zařízení neposkytuje a jeho obstarání a zajištění interoperability a Implementace Systému do prostředí Zákazníka je odpovědností Zákazníka. Provozovatel a Zákazník se mohou písemně dohodnout, že Provozovatel provede pro Zákazníka Implementaci Systému do prostředí (Zařízení) Zákazníka v rámci tzv. Doplňkových služeb upravených v článku 6 těchto Obchodních podmínek.
 
6. DOPLŇKOVÉ SLUŽBY PROVOZOVATELE
6.1. Provozovatel ve vztahu k Systému nabízí Doplňkové služby. Poskytování Doplňkových služeb se sjednává individuálně, a to na základě písemné objednávky Doplňkových služeb (dále jen „Objednávka Služeb“). V Objednávce Služeb Zákazník uvede vždy alespoň požadovanou Doplňkovou službu a další relevantní požadavky týkající se jejího poskytování. Objednávka Služeb může být součástí Objednávky.
6.2. Proces uzavírání Objednávky Služeb se řídí stejnými pravidly, jako v případě Objednávky dle čl. 3 těchto Obchodních podmínek. 
6.3. Podmínky poskytování Doplňkových služeb, které nestanoví přímo Objednávka Služeb, se řídí těmito Obchodními podmínkami.
6.4. Má-li být v rámci Doplňkové služby Provozovatelem coby zhotovitelem provedeno dílo, pak je provedeno, jakmile je dokončeno (tj. odpovídá Objednávce Služeb) a je předáno Zákazníkovi způsobem, který byl sjednán v Objednávce Služeb, nebo který Provozovatel pro tento účel určil. Zákazník je povinen převzít plnění poskytnuté Provozovatelem na základě Objednávky Služeb a zaplatit za něj sjednanou cenu. Tento odstavec se obdobně použije i na plnění Provozovatele v rámci Doplňkových služeb, které není dílem.
6.5. Zákazník poskytne Provozovateli veškerou potřebnou součinnost při poskytování Doplňkových služeb, zejména poskytne Provozovateli veškeré podklady a přístupy potřebné pro řádné a včasné splnění povinností Provozovatele. V případě prodlení Zákazníka s plněním jeho povinností, zejména neposkytnutí vyžádané součinnosti nebo prodlení se zaplacením jakékoli platby Provozovateli, se veškeré termíny pro plnění Provozovatele prodlužují o dobu, po kterou trvalo prodlení Zákazníka se splněním jeho povinnosti.
6.6. Pokud v rámci poskytování Doplňkových služeb vznikne autorské dílo nebo jiných zákonem chráněný nehmotný statek, je takové plnění Provozovatele součástí Systému a Zákazník může výsledky plnění Provozovatele užívat za podmínek uvedených v článku 8 těchto Obchodních podmínek.
 
7. PLATBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
7.1. Cena za poskytování Licence k Systému:
7.1.1. Provozovatel poskytuje Systém úplatně, kdy cena za poskytování Systému bude vždy sjednána ve Smlouvě (dále jen „Cena Licence“).
7.1.2. Pokud Smlouva nestanoví jinak, Cena Licence se platí napřed na zúčtovací období, ve kterém trvá Smlouva; pokud není sjednáno jinak, je zúčtovací období jeden kalendářní měsíc (dále jen „Zúčtovací období“).
7.1.3. Zákazník je povinen Cenu Licence zaplatit vždy nejpozději k poslednímu dni před začátkem Zúčtovacího období, na které se Cena Licence platí. Provozovatel vystaví Zákazníkovi bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15. (patnáctého dne) Zúčtovacího období, daňový doklad se všemi náležitostmi dle právních předpisů.
7.2. Cena Doplňkových služeb:
7.2.1. Výše ceny jednotlivých Doplňkových služeb budou sjednány v Objednávce Služeb (dále jen „Cena Doplňkových služeb“).
7.2.2. Cena Doplňkových služeb bude placena vždy zpětně za kalendářní měsíc, ve kterém byly Doplňkové služby poskytovány, a to na základě faktury vystavené Provozovatelem, ve lhůtě splatnosti uvedené na dané faktuře.
7.3. V případě prodlení Zákazníka s platbou jakékoli částky dle Smlouvy nebo Objednávky Služeb má Provozovatel právo:
7.3.1. pozastavit Zákazníkovi možnost přístupu k Systému nebo jeho dílčím funkcím, případně pozastavit poskytování Doplňkových služeb, a to až do doby úplného zaplacení dluhu Zákazníka, a/nebo
7.3.2. požadovat po Zákazníkovi smluvní pokutu ve výši 0,05 % (pět setin procenta) z dlužné částky denně za každý, byť započatý, den prodlení.
7.4. Pokud není uvedeno jinak, jsou všechny částky uvedeny bez daně z přidané hodnoty. Daň z přidané hodnoty bude připočtena k částkám ve výši stanovené právním předpisem.
7.5. Všechny platby v souvislosti se Smlouvou budou placeny bezhotovostně na bankovní účet Provozovatele uvedený v Objednávce, resp. Objednávce Služeb, v souvislosti s níž se platba provádí. Platby jsou provedené dnem připsání příslušné částky na bankovní účet Provozovatele.
7.6. Ceny Licence ani Ceny Doplňkových služeb nezahrnují náklady Zákazníka na pořízení Zařízení ani cenu případných dalších služeb poskytovaných Provozovatelem v souvislosti se Systémem, pokud to není výslovně sjednáno.
7.7. Provozovatel je oprávněn Cenu Licence k 1. lednu každého roku trvání Smlouvu navýšit o roční míru inflace vyjádřenou přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen za uplynulý kalendářní rok, vyhlášenou Českým statistickým úřadem za rok předcházející. 
 
8. PRÁVA K UŽITÍ SYSTÉMU
8.1. Na základě Smlouvy Provozovatel zpřístupní a umožní Zákazníkovi užití Systému, zejména Back Office a Aplikaci, případně dalších nehmotných statků, které jsou zahrnuty v Systému, a které jsou chráněny jako autorská díla (dále jen „Autorské dílo“).
8.2. S účinností ode dne začátku období, na které je Systém zpřístupněn, poskytuje Zákazníkovi Licenci k Autorským dílům, které jsou Zákazníkovi zpřístupněny v rámci Systému. Licence je nevýhradní a je poskytnuta na dobu trvání Smlouvy (nejdéle však na dobu trvání majetkových práv k dílčím Autorským dílům), pro území České republiky. Na základě Licence je Zákazník oprávněn užít Autorská díla pouze k účelům a způsoby, které jsou nezbytné pro užívání Systému v souladu se Smlouvou.
8.3. Aplikace DATONA bude Zákazníkovi poskytnuta k nainstalování do Zařízení Zákazníka; počet Zařízení, na kterých může Zákazník Aplikaci DATONA instalovat a používat, je omezen a je sjednán v Objednávce. Aplikaci DATONA může Zákazník používat jen k připojování se k Back Office a ukládání dat do Back Office, prohlížení nebo jiné zpracování dat dálkovým způsobem v rámci Back Office. Zákazník nesmí pořizovat jakékoli kopie Aplikace DATONA a/nebo jí instalovat nebo používat jinde, než ve sjednaném počtu Zařízení.
8.4. Back Office bude Zákazníkovi zpřístupněn pouze v režimu „software as a service“; Zákazník bude k Back Office přistupovat pouze dálkovým přístupem (pomocí internetu, k tomu určeného online rozhraní zpřístupněného Provozovatelem, pomocí Aplikace DATONA. Zákazník není oprávněn pořizovat jakékoli kopie Aplikace DATONA. Pokud je dohodnuto, že Zákazník bude používat pouze online přístup k backoffice, neobdrží zákazník žádnou kopii Aplikace DATONA. 
8.5. Zákazníkovi nebudou poskytnuty zdrojové kódy Systému; Zákazník není oprávněn je zjišťovat, dekompilovat ani jinak využívat.
8.6. S výjimkou zpřístupnění Systému Koncovým uživatelům v souladu se Smlouvou nesmí Zákazník umožnit užití Systému žádné další osobě, zejm. nesmí poskytnout podlicenci ani postoupit Licenci na třetí osobu. Výjimkou jsou případy, kdy je takové zpřístupnění upraveno ve Smlouvě. 
8.7. Úplata za Licenci je zahrnuta v Ceně Licence.
8.8. Zákazník nesmí do Autorských děl jakkoli zasahovat nebo je měnit, spojovat je s jinými díly, nebo je zařazovat do děl souborných, Autorská díla ani jejich části jakkoli zveřejnit, zejména pokud by to třetím stranám umožnilo Autorská díla zkopírovat, dekompilovat nebo jinak neoprávněně využít.
8.9. Zákazník může Autorská díla užít jen tak, jak je uvedeno ve Smlouvě; ve vztahu k Autorským dílům se vylučují veškeré zákonné licence či volná užití ve prospěch Zákazníka, které je možné dohodou stran vyloučit.
8.10. Tento článek 8 Obchodních podmínek se obdobně uplatní i na jiné nehmotné statky než Autorská díla, které jsou chráněné zákonem a které jsou zahrnuty a poskytnuty Provozovatelem v Systému (např. databáze Provozovatele, dokumentace k Systému nebo průmyslové vlastnictví). Pokud jsou součástí Systému nebo výsledků Doplňkových služeb komponenty třetí strany licencované pod některou z Open-source licencí, uplatní se podmínky dané Open-source licence.
 
9. OBSAH ZÁKAZNÍKA
9.1. Zákazníkovi se zakazuje do Systému vkládat, nahrávat nebo jinak prostřednictvím Systému zpracovávat jakýkoli obsah, který porušuje práva třetích osob nebo je z jakéhokoli důvodu nelegální, zejména porušuje práva jiných osob, je v rozporu s předpisy na ochranu osobních údajů nebo s jinými právními předpisy, dobrými mravy nebo veřejným pořádkem.
9.2. Zákazník nese plnou odpovědnost za veškerý obsah, který bude v souvislosti s využíváním Systému do Systému (i prostřednictvím Koncových uživatelů) nahrávat. Provozovatel není povinen obsah Zákazníků jakkoli filtrovat nebo přezkoumávat. Tím není dotčena možnost Provozovatele kdykoli pozastavit možnost Provozovatele nahrávat do Systému další obsah, případně pozastavit zobrazování obsahu nebo smazání obsahu Zákazníka, který je v rozporu se Smlouvou, za účelem plnění právních povinností Provozovatele. Zákazníkovi v souvislosti s tím nevznikají vůči Provozovateli žádné nároky.
9.3. Nahráním obsahu Zákazníka (vč. jeho Koncových uživatelů) do Systému poskytuje Zákazník Provozovateli nevýhradní celosvětové oprávnění k užití takového obsahu Zákazníka (licenci), a to na dobu trvání Smlouvy (nejdéle na dobu trvání majetkových práv k obsahu Zákazníka), na jehož základě je Provozovatel oprávněn užít obsah Zákazníka pro účely plnění Smlouvy a zajištění chodu Systému, v rozsahu a způsoby k tomu potřebnými. Tímto se má na mysli mimo jiné datové konverze obrázků a vložených textů zejm. pro účely zobrazení v Systému a příp. pro účely exportu v rámci plnění Smlouvy. Provozovatel může poskytnout podlicenci třetí osobě. Oprávnění užít obsah Zákazníka je bezúplatné, vylučují se nároky na případné dodatečné odměny, které lze vyloučit smlouvou. Pokud je to třeba k plnění Smlouvy, Provozovatel může obsah Klienta zveřejnit, měnit, zpracovávat, spojit jej s jinými díly nebo jej zařadit do souborného díla.
9.4. Zákazník zaručuje, že je oprávněn práva k obsahu Zákazníka vykonávat v rozsahu nezbytném pro poskytnutí oprávnění Provozovateli podle odst. 9.3 Obchodních podmínek, že užití obsahu Zákazníka nepodléhá dalším souhlasům jiných osob, a že Provozovatel v souvislosti s užitím obsahu Klienta podle Smlouvy nebude povinen platit žádné dodatečné odměny nebo jiné platby. (či vyrovnávat jiný závazek). Pokud se toto prohlášení Zákazníka ukáže být nepravdivým nebo nepřesným, na výzvu Provozovatele Zákazník nahradí veškerou újmu vzniklou Provozovateli v souvislosti s takovým nepravdivým či nepřesným prohlášením (včetně všech nákladů soudních nebo jiných řízení a nákladů právního zastoupení v reálné výši), a dále Zákazník na vlastní náklady získá pro Provozovatele potřebná práva, aby mohl Provozovatel pokračovat v řádném plnění Smlouvy. Další případné nároky Provozovatele dle právních předpisů tímto nejsou dotčeny.
 
10. DALŠÍ POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
10.1. Zákazník se zavazuje využívat Systém v souladu s právními předpisy a Smlouvou. Zákazník nesmí využívat Systém ani jeho obsah k jakýmkoli jiným účelům nebo jakýmkoli jiným způsobem, než jak stanoví Smlouva. Zákazník především nebude:
10.1.1. při užívání Systému nebo v souvislosti s tím zasahovat do práv třetích osob či Provozovatele a nebude Systém ani jeho obsah využívat protiprávním způsobem nebo k protiprávním účelům,
10.1.2. neoprávněně zasahovat do Systému ani jeho částí a nebude se pokoušet získat přístup k Systému jiným způsobem, než pomocí k tomu určených přihlašovacích údajů a prostřednictvím k tomu určeného software a hardware,
10.1.3. nebude neoprávněně užívat Systém, jeho části ani obsah, zejména tyto nebude jakkoli neoprávněně rozmnožovat, rozšiřovat ani sdělovat veřejnosti, ani nebude Systém nebo jeho části jakýmkoli způsobem pozměňovat, nebude provádět dekompilaci souvisejících zdrojových kódů nebo dokumentace, pokud k tomu není Provozovatelem výslovně písemně oprávněn,
10.1.4. nebude užívat Systém způsobem, který by ho mohl poškodit nebo narušit jeho chod (včetně přetížení serverů nebo jiného zásahu do software či hardware využívaného Provozovatelem k provozu Systému),
10.1.5. nebude tajit, zakrývat či falšovat svou totožnost.
10.2. Odpovědnost za užívání Systému v souladu s právními předpisy a Smlouvou nese Zákazník.
 
11. ZÁRUKY, ODPOVĚDNOST
11.1. Systém je poskytován „tak jak je“ („as is“). Provozovatel se zavazuje vynaložit přiměřené úsilí k tomu, aby byl Systém funkční, a aby Back Office byl dostupný. Zákazník však bere na vědomí, že ani přes toto úsilí Provozovatele Systém nemusí být vždy plně funkční a Back Office k dispozici, zejména z důvodů nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení Provozovatele nebo třetích osob. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli újmu vzniklou Zákazníkovi z důvodu nedostupnosti či nefunkčnosti Systému nebo jeho částí. Zákazník se v rozsahu umožněném právními předpisy vzdává práv z vadného plnění v souvislosti se Systémem, pokud Smlouva nestanoví jinak. 
11.2. Provozovatel negarantuje správnost, přesnost ani úplnost dat a výstupů zobrazovaných v Systému. Nakládání s těmito daty a výstupy tomu musí Zákazník přizpůsobit. Provozovatel nenese odpovědnost za jednání Zákazníka učiněná na základě výstupů Systému. 
11.3. Provozovatel vynakládá při poskytování Systému přiměřené úsilí k zajištění bezpečnosti informací přenášených v rámci Systému. Provozovatel však nenese odpovědnost za narušení bezpečnosti Systému nebo jeho části a přenášených informací, ke kterému došlo nezávisle na vůli Provozovatele i přes vynaložení přiměřeného úsilí k zabezpečení informací ze strany Provozovatele.
11.4. Zákazník je povinen přijmout veškerá vhodná opatření k ochraně svých dat v souvislosti s využíváním Systému, zejména vytvářením záloh v strojově čitelných formátech v intervalech, které jsou běžné pro tuto oblast činnosti, nejméně však jednou denně. Provozovatel nenese odpovědnost za ztrátu dat Zákazníka a jich obnovu, pokud by takové ztrátě mohlo být zabráněno splněním povinnosti stanovené v tomto ustanovení.
11.5. Provozovatel odpovídá Zákazníkovi pouze za škodu způsobenou úmyslně či z hrubé nedbalosti, ostatních nároků na náhradu škody se Zákazník vzdává, ledaže to nepřipouští právní předpisy.
11.6. Provozovatel a Zákazník si mohou sjednat jiné podmínky týkající se záruk za funkčnost a dostupnost Systému a práv z vadného plnění, a to v samostatné smlouvě o podpoře a údržbě Systému (SLA) podle samostatných podmínek Provozovatele dostupných na Webu Provozovatele.
 
12. AKTUALIZACE SYSTÉMU
12.1. Pokud není se Zákazníkem sjednáno jinak, Provozovatel není povinen poskytovat žádné aktualizace Systému nebo jeho částí.
12.2. Podle svého uvážení je ale Provozovatel oprávněn kdykoliv, i bez předchozího upozornění, provádět změny obsahu a funkcí Back Office, toto probíhá automaticky a tyto Obchodní podmínky se vztahují i na aktualizovaný Back Office.
12.3. Provozovatel je dále podle svého uvážení oprávněn kdykoli poskytnout Zákazníkovi update nebo upgrade Aplikace DATONA, a případě jej i označit jako povinnou aktualizaci. Pokud Zákazník neprovede povinnou aktualizaci Aplikace DATONA ve všech Zařízeních, na kterých má Aplikaci DATONA instalovanou, ve lhůtě stanovené Provozovatelem, bere na vědomí, že Systém nemusí být funkční, dostupný ani bezpečný, a Provozovatel může pozastavit Zákazníkovi Systém nebo jeho dílčí funkce. Aktualizace Aplikace DATONA jsou součástí Aplikace DATONA a Smlouva se vztahuje automaticky i na aktualizované Aplikace DATONA.
 
13. TECHNICKÁ PODPORA
13.1. Zákazník může kontaktovat Provozovatele ohledně (ne)funkčnosti Systému nebo jeho jednotlivých částí. Pro kontaktování Provozovatele je možné v těchto případech využít: 
13.1.1. Zákaznický portál TaskTracker (tasktracker.cz)
13.1.2. E-mailový kontakt: support@datona.cz
13.1.3. Telefonní linku: 602 229 962
13.2. Provozovatel bude Zákazníka informovat o výsledku řešení jeho požadavku způsobem, který Zákazník využil ke kontaktu.
 
14. POZASTAVENÍ ÚČTU
14.1. V případě, že Provozovatel nabude podezření, že Zákazník porušil Smlouvu (zejm. porušil podmínky užívání Systému, je v prodlení se zaplacením jakékoli platby dle Smlouvy apod.), je Provozovatel oprávněn bez dalšího pozastavit Zákazníkovi možnost užívat Systém a/nebo jeho dílčí funkce, a to až do odstranění podezření nebo zjednání nápravy ze strany Zákazníka. Další nároky Provozovatele tímto nejsou dotčeny.
 
15. TRVÁNÍ A UKONČENÍ SMLOUVY
15.1. Smlouva se uzavírá na dobu sjednanou jako doba trvání Licence v Objednávce, jinak na dobu 1 (jednoho) roku.
15.2. Smlouva se vždy automaticky prodlužuje znovu na stejné období, ledaže Provozovatel nebo Klient nejpozději 2 (dva) měsíce před koncem aktuálního období trvání Smlouvy písemně oznámí druhé smluvní straně, že si prodloužení Smlouvy nepřeje; v takovém případě k prodloužení Smlouvy nedojde a Smlouva skončí k posledními dni aktuálně běžícího období.
15.3. Provozovatel je oprávněn Smlouvu ukončit písemnou výpovědí bez výpovědní doby v případě, že:
15.3.1. Zákazník porušil Smlouvu, za předpokladu, že Provozovatel o tomto porušení Zákazníka vyrozuměl a Zákazník nezjednal nápravu ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší, než 3 (tři) dny, nebo
15.3.2. Zákazník je v prodlení se zaplacením jakékoli platby podle Smlouvy, které trvá déle, než 14 (čtrnáct) dní, a Zákazník nezjednal nápravu ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší, než 3 (tři) dny.
15.4. Zákazník je oprávněn ukončit Smlouvu písemnou výpovědí s výpovědní dobou 1 (jeden) měsíc, v případě, že Provozovatel je v prodlení se splněním povinnosti dle Smlouvy, za předpokladu, že Zákazník o tomto prodlení Provozovatele písemně vyrozuměl a Provozovatel nesplnil povinnost ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Zákazníkem, ne kratší, než 10 (deset) pracovních dní.
15.5. Každá ze smluvních stran je oprávněna Smlouvu bez dalšího vypovědět v případě vstupu do likvidace či pravomocného prohlášení konkurzu na majetek druhé smluvní strany.
15.6. Smlouvu je možné ukončit výpovědí nebo od ní odstoupit jen z důvodů uvedených v těchto Obchodních podmínkách; vylučují se zákonné možnosti odstoupení od Smlouvy a výpovědi Smlouvy.
15.7. Pokud dojde k ukončení Smlouvy v průběhu období, na které už Zákazník zaplatil Cenu Licence, již zaplacená část Ceny Licence se Zákazníkovi nevrací.
15.8. Ukončením nebo zánikem Smlouvy dochází zároveň k ukončení, resp. zániku Licence a veškerých dalších práv k Systému poskytnutých Provozovatelem dle Smlouvy. Zákazník je povinen ukončit veškeré jejich užívání, zejména smazat všechny kopie Aplikace DATONA v Zařízeních i z jiných nosičů, které má pod kontrolou, a docílit, aby tak učinily i veškeré další osoby, kterým Provozovatel Systém zpřístupnil. V případě prodlení se splněním povinnosti podle tohoto odstavce je Zákazník povinen zaplatit Provozovatel smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč (dva tisíce korun českých) za každý započatý den prodlení se splněním této povinnosti.
15.9. V případě ukončení nebo zániku Smlouvy Provozovatel smaže Účet se všemi Koncovými uživateli a veškerá data v jejich rámci obsažená, pokud od Zákazníka ve stanovené lhůtě neobdrží jiný pokyn, a to postupem a ve lhůtách uvedených v odst. 4.1.7 Zpracovatelských závazků, které jsou Přílohou č. 1 těchto Obchodních podmínek. 
 
16. UKONČENÍ OBJEDNÁVKY SLUŽEB
16.1. Provozovatel je oprávněn odstoupit od Objednávky Služeb v případě, že:
16.1.1. Zákazník je v prodlení se zaplacením Ceny Doplňkových služeb dle dané Objednávky Služeb, které trvá déle, než 28 (dvacet osm) dní, na toto prodlení byl Provozovatelem písemně upozorněn a Cenu Doplňkových služeb nezaplatil ani v dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší než 3 (tři) dny, nebo
16.1.2. Zákazník porušil Objednávku Služeb nebo podmínky vztahující se k poskytování Doplňkových služeb, na toto porušení byl Provozovatelem písemně upozorněn a nezjednal nápravu ani v dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší než 3 (tři) dny.
16.2. Zákazník může od Objednávky Služeb odstoupit v případě, že:
16.2.1. Poskytovatel je v prodlení se splněním povinnosti dle Objednávky Služeb, které trvá déle než 30 (třicet) pracovních dní, za předpokladu, že byl Zákazníkem na toto prodlení písemně upozorněn a svou povinnost nesplnil ani v dodatečné lhůtě poskytnuté Zákazníkem, ne kratší než 7 (sedm) dní.
16.3. Provozovatel může stanovit, že si v případě odstoupení od Objednávky Služeb Provozovatel a Zákazník nebudou vracet již poskytnuté plnění; v takovém případě za již poskytnuté plnění, které zůstane Zákazníkovi, poskytne Zákazník Provozovateli poměrnou část Ceny Doplňkových služeb, kterou mu Provozovatel vyúčtuje na základě času stráveného plněním už poskytnuté části Doplňkových služeb.
16.4. Vylučují se zákonné možnosti odstoupení od Objednávky Služeb neuvedené v těchto Obchodních podmínkách.
16.5. Ukončením či zánikem Objednávky Služeb z jakéhokoli důvodu zanikají, resp. jsou ukončena práva Zákazníka k plnění Provozovatele nabytá na základě Objednávky Služeb. 
 
17. OCHRANA INFORMACÍ
17.1. V rámci plnění Smlouvy mu mohou být ze strany Provozovatele poskytnuty Zákazníkovi informace, které mají důvěrný charakter. Důvěrnými jsou zejména všechny informace, které jsou anebo by mohly být součástí obchodního tajemství Provozovatele, tj. například informace o principech fungování Systému a jeho technické řešení, zdrojové kódy a dokumentace, dále údaje o obchodních a marketingových postupech a strategiích, know-how, informace o smlouvách s třetími stranami, obchodních partnerech, zaměstnancích a interních poměrech Provozovatele, informace o individuálně sjednaných podmínkách Smlouvy a o plnění Smlouvy, jakož i všechny další informace, jejichž zveřejnění by Provozovateli mohlo způsobit újmu (dále jen „Důvěrné informace“). 
17.2. Zákazník vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o jeho vlastní Důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro spolupráci při plnění Smlouvy, se Zákazník zavazuje nemnožit žádným způsobem Důvěrné informace, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit Smlouvu. Zákazník se zároveň zavazuje nepoužít Důvěrné informace jinak než za účelem plnění Smlouvy. 
17.3. Ustanovení tohoto článku není dotčeno ukončením účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu a jeho účinnost skončí 10 (deset) let po ukončení účinnosti Smlouvy.
 
18. VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE
18.1. Všechna oznámení mezi Provozovatelem a Zákazníkem, která se vztahují ke Smlouvě nebo Objednávce Služeb, nebo která mají být učiněna na jejich základě, musí být učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena. Požadavek písemné formy je dodržen, i pokud je oznámení učiněno elektronickou formou jako příloha e-mailu ve formátu PDF prostřednictvím níže uvedených e-mailových adres. 
18.2. Kontaktní údaje Provozovatele a Zákazníka:
18.2.1. Provozovatel: e-mail: obchod@datona.cz, telefon: 602 200 655, adresa pro doručování: adresa sídla Provozovatele.
18.2.2. Ke komunikaci se Zákazníkem budou využity kontaktní údaje uvedené v Objednávce, resp. v příslušné Objednávce Služeb, které se komunikace týká.
18.3. Provozovatel a Zákazník budou o případné změně kontaktních údajů druhou stranu informovat nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů. 
 
19. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
19.1. Provozovatel je oprávněn uvádět informaci o poskytování Služeb Zákazníkovi, název Zákazníka a jeho logo ve svých prezentacích, marketingových materiálech, seznamech zákazníků apod. za účelem prezentace Provozovatele a propagace jeho produktů a výzkumů (tzn. jako referenci).
19.2. Provozovatel může tyto Obchodní podmínky v případě potřeby měnit. Informace o takové změně bude každému Zákazníkovi zaslána s předstihem alespoň 30 (třicet) dní na jeho kontaktní e-mail. Ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek pozbývá předchozí znění Obchodních podmínek účinnosti. V případě, že se změnami Zákazník nesouhlasí, má právo Smlouvu vypovědět ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek; pokud Zákazník Smlouvu nevypoví, potvrzuje tím, že s novým zněním Obchodních podmínek souhlasí.
19.3. Pokud je kterékoli ustanovení Smlouvy nebo Objednávky Služeb neplatné nebo nevynutitelné, nemá taková skutečnost vliv na platnost ani vynutitelnost ostatních ustanovení Smlouvy nebo Objednávky Služeb.
19.4. Zákazník souhlasí, že Provozovatel má právo postoupit na třetí osobu Smlouvu nebo Objednávku Služeb či jejich část. Zákazník není oprávněn převést ani jinak zatížit své pohledávky za Provozovatelem bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
19.5. Obchodní podmínky, Smlouva, Objednávky Služeb a veškeré právní vztahy na jejich základě vznikající se řídí právním řádem České republiky. K řešení případných sporů vzniklých v souvislosti se Smlouvou nebo Objednávkami Služeb je příslušný obecný soud Provozovatele, a pokud je v prvním stupni dle právních předpisů příslušný krajský soud, pak Městský soud v Praze.
19.6. Nedílnou součástí Obchodních podmínek je Příloha č. 1 – Zpracovatelské závazky.
19.7. Toto znění Obchodních podmínek nabývá účinnosti dne 1.1.2024.
 
PŘÍLOHA Č. 1 - ZPRACOVATELSKÉ ZÁVAZKY
(dále jen „Příloha“)
 
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Pojmy definované v Obchodních podmínkách mají stejný význam i v této Příloze.
1.2. V rámci plnění Smlouvy, Objednávek Služeb nebo při poskytování služeb podpory a údržby Systému a dalších souvisejících služeb na základě smlouvy o poskytování těchto služeb (dále jen „SLA“) uzavřeného podle samostatných podmínek SLA (dostupné mj. Webu Provozovatele, dále jen „Podmínky SLA“) může docházet ke zpracování osobních údajů ze strany Provozovatele pro Zákazníka, kdy Provozovatel vystupuje ve vztahu k osobním údajům zpracovávaných pro Zákazníka jako zpracovatel osobních údajů. Z toho důvodu Provozovatel a Zákazník sjednávají následující zpracovatelské závazky ve smyslu článku 28 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů, v účinném znění (dále jen „GDPR“).
1.3. Ustanovení této Přílohy se uplatní i v případech, kdy Provozovatel ve vztahu k osobním údajům vystupuje jako sub-zpracovatel (tzn. Zákazník sám je zpracovatelem).
 
2. ÚČEL A POVAHA ZPRACOVÁNÍ
2.1. Účelem zpracování osobních údajů ze strany Provozovatele je plnění smluvních povinností vůči Zákazníkovi, konkrétně:
2.1.1. V případě plnění Smlouvy jde o zpracování osobních údajů za účelem poskytování Systému, kdy Provozovatel pro Zákazníka v rámci Systému (konkrétně v Back Office hostovaném na serveru Provozovatele) ukládá, třídí, analyzuje, zobrazuje a jinak automatizovaně a systematicky zpracovává data, která Zákazník vkládá do Systému.
2.1.2. V případě plnění Objednávky Služeb bude povaha zpracování specifikována v příslušné Objednávce Služeb. 
2.1.3. V případě plnění SLA půjde o zpracování osobních údajů v rámci poskytování služeb podpory a údržby ve vztahu k Systému (dále jen „Podpora a údržba“). Za účelem poskytování Podpory a údržby může Provozovatel zpracovávat osobní údaje v rámci Systému (typicky osobní údaje z Účtu nebo podúčtů Koncových uživatelů, databází Zákazníka, interní komunikace v rámci Zákazníka) nezbytné k tomu, aby mohl Provozovatel posoudit a vyřešit nahlášený incident Systému.
2.1.4. V případě plnění objednávky služeb dovývoje podle Podmínek SLA (dále jen „Objednávka Dovývoje“) bude povaha zpracování specifikována v příslušné Objednávce Dovývoje.
 
3. ZPRACOVÁVANÉ OSOBNÍ ÚDAJE
3.1. V případě plnění Smlouvy bude Provozovatel pro Zákazníka v rámci Back Office zpracovávat osobní údaje, které Zákazník (resp. Koncoví uživatelé) vloží do Systému.
3.2. V případě plnění SLA může Provozovatel pro Zákazníka zpracovávat osobní údaje, které Zákazník (resp. Koncoví uživatelé) vloží do Systému, a dále informace z komunikace v rámci Zákazníka týkající se nahlášeného incidentu Systému.
3.3. V rámci plnění Smlouvy a SLA může typicky může docházet ke zpracování osobních údajů následujících kategorií subjektů údajů:
3.3.1. Koncoví uživatelé,
3.3.2. klienti, dodavatelé, smluvní partneři Zákazníka,
3.3.3. další osoby, jejichž osobní údaje Zákazník vloží do Systému.
3.4. Provozovatel může pro Zákazníka zpracovávat zejména následující typy osobních údajů:
3.4.1. identifikační a přihlašovací údaje Koncových uživatelů, další informace o Koncových uživatelích vkládané do Systému,
3.4.2. údaje o činnosti Koncových uživatelů v rámci Systému (logování aktivity apod.),
3.4.3. identifikační, kontaktní a platební údaje zákazníků, dodavatelů a smluvních partnerů Zákazníka, další informace o těchto osobách vkládané do Systému,
3.4.4. údaje z účetních a daňových dokladů v Systému, 
3.4.5. údaje o obchodech, finančních prostředcích a stavech zásob Zákazníka (pokud je fyzickou osobou).
3.5. Pokud bude docházet ke zpracování osobních údajů při plnění Objednávky Služeb nebo Objednávky Dovývoje, budou zpracovávané osobní údaje specifikovány i v příslušné Objednávce Služeb, resp. Objednávky Dovývoje.
3.6. Může se jednat o zvláštní kategorie osobních údajů ve smyslu čl. 9 GDPR (tzv. „citlivé“ údaje).
 
4. POVINNOSTI ZPRACOVATELE
4.1. Provozovatel se při zpracování osobních údajů pro Zákazníka zavazuje, že:
4.1.1. zpracovává osobní údaje pouze na základě doložených pokynů Zákazníka, včetně v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládá právo EU nebo jejího členského státu, které se na Zákazníka vztahuje; v takovém případě Provozovatel Zákazníka informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu;
4.1.2. dodržuje mlčenlivost o osobních údajích a zajišťuje, aby se jednotlivé osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti;
4.1.3. přijme všechna technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, v rozsahu požadovaném článkem 32 GDPR;
4.1.4. dodržuje podmínky pro zapojení dalšího zpracovatele (zejm. podmínky článku 28 odst. 2 a 4 GDPR, včetně předchozího souhlasu Zákazníka s tímto zapojením, jehož udělení upravuje čl. 5 této Přílohy);
4.1.5. při zohlednění povahy zpracování je Zákazníkovi nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění povinnosti Zákazníka reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů uvedených v článcích 12–23 GDPR, resp. žádosti osoby, pro kterou je Zákazník sám zpracovatelem;
4.1.6. je Zákazníkovi nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi podle článků 32–36 GDPR (zejm. povinnost zabezpečovat osobní údaje, ohlašovat bezpečnostní incidenty atd.);
4.1.7. bude osobní údaje zpracovávat po dobu potřebnou ke splnění dílčí povinnosti dle Smlouvy, nejdéle však po dobu trvání Smlouvy. Neobdrží-li Provozovatel do 28 (dvaceti osmi) dnů od ukončení Smlouvy jinou instrukci Zákazníka, smaže Provozovatel veškeré osobní údaje, které zpracovával pro Zákazníka dle Smlouvy, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 (jednoho) měsíce od ukončení Smlouvy, to vše nestanoví-li právní předpis jinak;
4.1.8. poskytne Zákazníkovi veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené v tomto článku 4 Přílohy, a umožní audity, včetně inspekcí, prováděné Zákazníkem nebo jiným auditorem, kterého Zákazník pověřil, a k těmto auditům přispěje; Zákazník oznámí audit nejméně 7 (sedm) dní předem, a je v rámci auditu oprávněn zkoumat jen skutečnosti, které se týkají plnění tohoto článku 4 Přílohy; náklady auditu nese Zákazník;
4.1.9. nahlásí Zákazníkovi jakékoli porušení zabezpečení osobních údajů, a to bez zbytečného odkladu poté, kdy jej zjistí, i s ohledem na to, aby Zákazník mohl zejména řádně a včas splnit svou povinnost dle článku 33 nebo 34 GDPR;
4.1.10. oznámí neprodleně Zákazníkovi, že dle názoru Provozovatele pokyn Zákazníka porušuje právní předpisy na ochranu osobních údajů.
 
5. ZAPOJENÍ SUB-ZPRACOVATELŮ
5.1. Zákazník uděluje Provozovateli obecný souhlas se zapojováním dalších zpracovatelů (sub-zpracovatelů) do zpracování osobních údajů.
5.2. O zamýšleném zapojení dalšího sub-zpracovatele a/nebo změnách stávajících sub-zpracovatelů bude Provozovatel informovat Zákazníka s dostatečným předstihem, nejméně 30 (třicet) dnů před plánovaným zapojením. Pokud Zákazník ve lhůtě 14 (čtrnáct) dnů od oznámení Provozovatele nesdělí výslovně Provozovateli, že se zapojením sub-zpracovatele nesouhlasí, vyjadřuje tím svůj souhlas se zapojením daného sub-zpracovatele. V případě nesouhlasu Zákazníka se zapojením sub-zpracovatele Provozovatel bez zbytečného odkladu Zákazníka vyrozumí, zda bude Provozovatel schopen plnit dále své smluvní povinnosti i bez daného sub-zpracovatele, nebo zda to možné není a každá ze smluvních stran bude oprávněna vypovědět s účinností ke dni zapojení daného sub-zpracovatele Smlouvu, SLA, Objednávku Služeb nebo Objednávku Dovývoje. Pokud k vypovězení ze strany Zákazníka nedojde do 5 (pěti) dnů před datem zapojení daného sub-zpracovatele, právo vypovědět příslušnou smlouvu z tohoto důvodu Zákazníkovi zaniká a Provozovatel je oprávněn Systém poskytovat se zapojením daného sub-zpracovatele.
5.3. Zákazník souhlasí se zapojením následujících sub-zpracovatelů:
5.3.1. [………………..].